Algemene voorwaarden

Laatst gewijzigd op 06 februari 2022


Algemene voorwaarden Bitstech.nl

Het gebruik van de informatie op deze website is gratis zolang u deze informatie niet kopieert, verspreidt of op een andere manier gebruikt of misbruikt. U mag de informatie op deze website alleen hergebruiken volgens de regelingen van het dwingend recht. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Bitstech is het niet toegestaan tekst, fotomateriaal of andere materialen op deze website her te gebruiken. Het intellectueel eigendom berust bij Bitstech.

Definities

In deze algemene voorwaarden wordt het volgende verstaan onder:
  • Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst heeft gesloten met of akkoord is gegaan met de offerte van de opdrachtnemer.

1. Prijzen

1.1

Alle genoemde prijzen op de website van Bitstech zijn exclusief 21% BTW. Alle genoemde prijzen zijn onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen en tikfouten.

1.2 Offerte

De leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en opdrachten tenzij schriftelijk anders overeengekomen. De offerte is t.a.t. vrijblijvend en opdrachtnemer houdt het recht om deze in overleg te veranderen. De offerte en daarin genoemde prijzen zijn 30 dagen geldig. Na schriftelijke goedkeuring van de offerte gaat de opdrachtgever akkoord en wordt de opdracht gerealiseerd. Besluit opdrachtgever daarna alsnog te annuleren, wordt 25% van het offertebedrag in rekening gebracht. Aantal vermelde uren in de offerte is een schatting en kan afwijken van de uiteindelijk gemaakte uren die gefactureerd worden. Deze uren zijn in alle redelijkheid opgesteld en er wordt altijd getracht hier binnen te blijven. Geschatte prijsopgaven kunnen wijzigen en tarieven in een offerte zijn niet automatisch van toepassing op toekomstige opdrachten.

1.3 Annulering

Wanneer opdrachtgever annuleert binnen 7 dagen voor een draaidag of oplevering van de opdracht, dan wordt 50% van het factuurbedrag in rekening gebracht. Wordt binnen 48 uur geannuleerd, dan wordt 100% van de uren van de geannuleerde dag gefactureerd. Onkosten door een annulering binnen 7 dagen kunnen ook 100% in rekening gebracht worden. Als de opdrachtgever de opdracht of aspecten in de offerte geheel of gedeeltelijk annuleert, is de opdrachtnemer gerechtigd om daarvoor gemaakte uren of klaargemaakte zaken volledig aan de opdrachtgever in rekening te brengen.

2. Betaling

2.1

Wij leveren tegen vooruitbetaling. Wissels en cheques worden slechts onder voorbehoud van betaling geaccepteerd, bij het niet nakomen van de betalingsverplichting is de klant schadevergoeding verschuldigd en worden alle vorderingen onmiddellijk opeisbaar. Bij achterstallige betaling hebben wij het recht om vanaf het betreffende tijdstip onverwijld rente wegens te late betaling ter hoogte van het officiële rentetarief van de bank voor open rekening- courantkredieten in rekening te brengen. Doet zich een wezenlijke verslechtering van uw financiële positie voor, dan hebben wij het recht de gehele resterende schuld op te eisen en bovendien zekerheden te verlangen. Rechts- en forumkeuze, nietigheid van onderdelen van de overeenkomst op deze voorwaarden, algemene voorwaarden en op alle rechtsbetrekkingen tussen u en ons is het recht van de Nedserlandse Staat van toepassing.

2.2

Het desbetreffende factuurbedrag dient binnen 30 dagen na ontvangst van de factuur volledig te worden voldaan aan Bitstech tenzij anders is overeengekomen. Na 30 dagen zonder betaling, stuurt de opdrachtnemer een herinnering naar de opdrachtgever. Als de opdrachtgever hier niet op reageert, volgt na 14 nieuwe dagen weer een herinnering met administratiekosten van 10% over het totale factuurbedrag. Bezwaren tegen de hoogte van de factuur schorten de betalingsverplichting niet op.

Bij een niet tijdige betaling is opdrachtgever, naast het verschuldigde bedrag en de daarop verschenen rente, gehouden tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, daaronder begrepen de kosten voor advocaten, deurwaarders en incassobureaus.

2.3

Bij overmaking dient het door ons vermelde kenmerk te worden vermeld. Indien de opdrachtgever een ander kenmerk invult, dient hij ons daarover onverwijld te informeren en ons een bewijs van betaling te doen toekomen. Op dit bewijs dienen de volgende gegevens volledig en leesbaar vermeld te zijn: Rekeningnummer (IBAN) van degene die overmaakt, naam van de eigenaar van de rekening, betaaldatum, bedrag, kenmerk en rekeningnummer (IBAN) van de ontvanger. De bewijslast voor betaling rust op de opdrachtgever.

3. Privacy

Bitstech respecteert uw privacy en behandelt uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk, conform de Wet Bescherming Persoongegevens (WBP). Hierbij gebruikt Bitstech uw gegevens alleen ten behoeve van de bedrijfsvoering met als doel: het leveren van de producten en/of diensten. Bitstech zal uw gegevens niet aan derden ter beschikking stellen, behalve in het geval van een wettelijke vordering of wanneer dit noodzakelijk verband houdt met de levering van een product of dienst. Bitstech behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit privacy statement.

4. Onderhoud

Met technisch onderhoud van de website wordt bedoeld het up-to-date houden van de website, plugins, framework Genesis en het regelmatig maken van een backup van de database.

Tussentijdse wijzigingen aan de website (installatie plugins, wijzigingen website bestanden, thema) door de opdrachtgever zijn voor risico van de opdrachtgever. Meerwerk na een update door deze wijzigingen komen voor rekening van de opdrachtgever en vallen buiten het onderhoudcontract.

Het eventueel maken van een kopie van de website voor testdoeleinden valt buiten het onderhoudcontract (indien van toepassing).

5. Verplichtingen van de opdrachtgever

De opdrachtgever draagt zorg voor tijdige aanlevering van het materiaal. Bitstech mag de naam en-/of de website van de opdrachtgever gebruiken voor promotie en/of publiciteit, tenzij anders afgesproken.

6. Storingen

Wij stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat onze services en diensten zoveel mogelijk zonder onderbrekingen gebruikt kunnen worden gebruikt. De opdrachtgever onderkent evenwel dat het om technische redenen of door externe factoren (bijv. uitval van het communicatienetwerk, stroomstoring, hardware- en softwarefouten) niet mogelijk is de ononderbroken beschikbaarheid te waarborgen. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op optimale beschikbaarheid. Tijdelijke beperkingen van de toegankelijkheid zijn geen grond voor aanspraak op de garantie en evenmin reden tot opzegging op bijzondere gronden. De actuele status van ons systeem kan hier worden bekeken.